.




Sabıkadan Dolayı Kesinlikle Ehliyet Almayacaklar



Arkadaşlar Hergün bir çok kursa ehliyet için başvuru yapan bir çok aday var sizlerde biliyorsunuzki başvuru sırasında sizlerden sabıka kaydı istenilmekte ve bazı adaylarda sabıkalarının olduğunu görmekteyiz ve bir çok aday bu işlenmiş suçlardan dolaı ehliyet alıp alamayacağı hakkında devamlı sorular sormaktalar sizler için açık ve dataylı bi şekilde aşağıda bu konu hakkındaki bilgilerimi paylaşmak istiyorum...

5237 Sayılı T.C.K 191/1 Maddesi
5237 Sayılı T.C.K 188 - 190 - 191 Maddeler
1918 Kaçıkçılıkla Mücadele Kanunu 29. Madde
4929 Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu 6. Madde
5607 Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu 4. ve 7. Madde
6136 Ateşli Silahlar Kanunu 12/2 ve Takip eden maddeleri

ile ilgili sabıka kaydı bulunan sürücü adayları KESİNLİKLE EHLİYET ALAMAZLAR....

ilgili kanun maddelerinin içriğine BURADAN ulaşa bilirsiniz.
SHARE

Milan Tomic

Hi. I’m Designer of Blog Magic. I’m CEO/Founder of ThemeXpose. I’m Creative Art Director, Web Designer, UI/UX Designer, Interaction Designer, Industrial Designer, Web Developer, Business Enthusiast, StartUp Enthusiast, Speaker, Writer and Photographer. Inspired to make things looks better.

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

144 yorum:

  1. bir şey soracaktım ben benım işlenmiş bir suçum var ama sabıkam yok sabıka kaydı aldığımad sabıkası yoktu şeklınde sonuc çıkıyor önceden işlenen suç ehlıyete engelmidir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyuşturucu kullanmaktan sabıkamvar ve ehliyet vermediler bana sınavı geçtiyim halde

      Sil
    2. Kardeşim adli sicil kaydın mı var yoksa arşiv kaydın mı

      Sil
    3. Kardeşim adli sicil mi yoksa arşiv kaydın mı var

      Sil
  2. evet şu an uğraşıyorum ehliyet için ama çileye devam eski sabıkamdan dolayı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ben 2019 da ehliyet icin sağlık raporu aldım 2021 de sınavı geçtim sağlık raporun tahriyi geldiğinde dolayı tekrar almaya gidim uyusdrucu kullandığımdan dolayı vermediler neden acaba bilen varsa yardımcı olabilirsiniz

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba. Ben ehliyet sınavımı kazandım. Evraklarımı emniyete Teslim ettim ve 2 hafta sonra gel al ehliyetini dendi. Ama uyuşturucudan sabıkam olduğu için ehliyeti teslim alamadım. MAhkemem hala devam ediyor. Ehliyetin burda duracak temiz kağıdı aldığında alabilirsin dendi. Savcılığa başvursam yada idari sicil büroya? izin verilebilirmi. İşim gereği Almam gerekiyor.

    YanıtlaSil
  5. mahkemeniz sonuçlanana kadar ehliyetinizi alamazsınız ancak içiçi olrak yargılanıyorsanız büyük ihtimal denetim verirler ve bu mahkeme kararını alıp gidip ehliyetinizi alırsınız ancak denetimi bozarsanız ehliyertiniz elinizden alınır eğer satıcı suçlaması ile yargılanıyorsanız ehliyetinizi hiç alamazsınız sonucunu burada bizlerle paylaşırsan sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satıcı hiçmi alamıyor yoksa denetim bitti kten sonraa ehliyete başvurabilirmi ehliyetim yok yeni kayıt yapcam

      Sil
    2. Sayın admin ben uyuşturucu suçundan 6 yıl 3 ay ceza aldım cezayı yattım çıktım şuan için ehliyet almak istiyorum alabilirmiyim alamazmiyim bana bilgi verebilirmisiniz tşk ederim

      Sil
    3. Abi ben mahkemeden denetimli serbestlik aldım bu karar ile ehliyet alabilir miyim yardımcı olur musun

      Sil
    4. Merhaba ben 5 kg esrarla yakalandin 8/4ceza aldım acaba ehliyet alabilir miyim cezam biti

      Sil
  6. İçici Olarak Yargılandım. Denetimli serbestli verildi. nerdeyse 1 yıl olacak. Daha denetimlerde gelmedi. İşim gereği almam lazım ehliyetimi yoksa ekmeğimden olucam.

    YanıtlaSil
  7. sadece içiciliktense ehliyet almanıza mani bir durum yok satıcılar ve denetimi bozanlar ehliyet alamazlar bence siz en iyisi bulunduğunuz il/ilçedeki trafik şubeye gidin ve oradaki memurlara anlatın daha net bir bilgi alabilirasiniz

    YanıtlaSil
  8. mrb benım bı sorum olcak ben icicilikden yargılandım 1 sene denetımlı serbeslik aldım ve sonra sicilde cıkmadığı icın ehlıyete yasıldım ve trafıkte cktı benım olay ve ogunun tarıhınde sıcı ıstedıler cıkardım ve temıs cıktı aldım ehlıyetı sımdı hlıyetı kaybettım cıkarmaya gıttım ve benden sıcıl ve mahkeme kararını ıstetıer sıcı ckardım bu sefer sıcılde cıkıyo o yusden gıtmedım acaba men etmme durumları varmı yada sorunsus bı sekılde cıkara bılır mıyım ehlıyetı yardımcı olursanıs sevınırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeş bende ehliyetimi kaybettim daha önce uyuşturucudan dosyam vardı evrakları hazırlayıp gittim polis o mahkemeden beraat almam ve temiz kağıdnı getirmem gerekiyormuş 4 senedir ehliyetsiz araç kullanıyorum.

      Sil
  9. mrb benım bı sorum olcak ben icicilikden yargılandım 1 sene denetımlı serbeslik aldım ve sonra sicilde cıkmadığı icın ehlıyete yasıldım ve trafıkte cktı benım olay ve ogunun tarıhınde sıcı ıstedıler cıkardım ve temıs cıktı aldım ehlıyetı sımdı hlıyetı kaybettım cıkarmaya gıttım ve benden sıcıl ve mahkeme kararını ıstetıer sıcı ckardım bu sefer sıcılde cıkıyo o yusden gıtmedım acaba men etmme durumları varmı yada sorunsus bı sekılde cıkara bılır mıyım ehlıyetı yardımcı olursanıs sevınırım

    YanıtlaSil
  10. Mahkeme Sonucu Beraat Ettiysen Yeni mahalles Adli Sicil Büroya Sabıka Kaydının Silinmesi İçin Dilekçe Yaz. 10gün içinde silinir. "1 sene denetimli serbestlik aldım Sonra Sicilde çıkmadı diyorsun."? Denetimlerin bittimi Hepsini temiz verdindemi silindi. Daha Detaylı anlatırsan Bilgilendirmeye çalışırım

    YanıtlaSil
  11. berat konusunu bılmıyorum hakımın dedıyı 1 yıl denetımlı serbetlık dedı ve 1 yıl boyunca gıttım sorun cıkmadı denetımlı serbetlık bıttı ve sıcıl konusunda mahkeme bıttınden sonra 5 6 ay sonra sıcıl cıkardım temıs cıkıyodu sımdı ise temıs cıkmıyo sabıkada cıkıyo

    YanıtlaSil
  12. 6 tane temiz verdiysen zaten mahkemeye çıkmadan dosyan kapatılıyor. Eğer dosyan kapatıldıysan. Ankara Yeni mahalle Adli sicil büroya Sabıka Kaydı sildirmek için dilekçe yaz Silinir.
    ama emin değilsen Çıktığın mahkemenin Kalemine Sor derim

    YanıtlaSil
  13. denetimlıde kan fılan hıc almadıar benden o yusden bılmıyorum ama sorunsus 12 ay gıttım ve saten bu olay baya oldu 16.03.2012 de 5 yılı dodurcak saten sılıncek sanırım

    YanıtlaSil
  14. Silinip arşiv kaydına alınıyor ama aklımızın ucunda bi soru işareti doguruyor ehliyet yenileme veya yeni alma durumunda sabıka kaydında yine çıkarmı ?

    YanıtlaSil
  15. www.ehliyetvideo.com ,en iyi ehliyet sitesi,ehliyet videolu dersler,motordersi videolau

    anlatım,ilkyardım dersi videolu anlatım,trafik dersi videolu anlatım,ehliyey ders

    videoları,araba nasıl sürülür video,rampada araba nasıl kaldırılı video,yokuşta araba

    kaldırma video,yeni direksiyon sistemi video anlatım,direksiyon sınavından nasıl

    geçerim,ehliyet sınavından geçme ip uçları video,ehliyet videoları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de cıktı 6 seneki onceki olay ben sınavı kazandım gectim nasıl alacam yardım cı olur musun

      Sil
  16. bende kullanmak bulundurmak satın almaktan var . yaklaşık 6 sene önce denetimli serbeslik almışım ama her an gibi bir denetimli serbestlik adına elime bir kağıt ulaşmadı ehliyet almak başvurdum sabıka kaydımda bu çıktı sınava giremedim sicil sildirmek için ankaraya bir mektup yolladım 1 ay sonra bi kağıt geldi şahısın sucunun çekmesi ve suresinin bitmesi gibi şeyler yazıyordu adli sicil 1 sulh a gittim ve arantım çıkmış orda haberim oldu mahkemeye girdim 1 ay sonraya attı 1 ayın sonunda mahkemeye çıktım ve anlaşmalı olarak 5 sene içerisinde her an gibi bir suç işlemez isem bu davadan dolayı 10 ay yatarım olduğunu ve başka suçla geldiğinde bunu üstüne katarak yatarsın dedi. "ve sana denetimli serbetlik vermiyorum dedi ..." yeniden sabıka kaydı aldım ve aynı şekil duruyor sabıkam dava düştü ama 5 sene geçmesi gerekiyor silinmesi için Fakat eğliyet alabilirmiyim 5 sene geçmesimi gerekiyo .. bana bi cevap yazarmısınız chat_police@hotmail.com.tr

    YanıtlaSil
  17. Satıcıliktan sabikam var ama hic ehliyet almadım sicil kaydını sildirdikten sonra alabilirmiyim lütfen yardımcı olun

    YanıtlaSil
  18. Sorum : benim ehliyetime de 5 yil el konuldu +para cezası beşbin küsür (uyuşturucu madde ile araç kullanmak dan)o günden beri hic kullanmadim 2 sene oluyor kuryelik yapıyorum ve ehliyetsiz lik den 5 defa ceza yedim artık ödeyecek durumum kalmadı benim işim gereği ehliyetimi almam lazim nasil alabilirim yardımcı olursanız sevinirim saygılar

    YanıtlaSil
  19. Sorum : benim ehliyetime de 5 yil el konuldu +para cezası beşbin küsür (uyuşturucu madde ile araç kullanmak dan)o günden beri hic kullanmadim 2 sene oluyor kuryelik yapıyorum ve ehliyetsiz lik den 5 defa ceza yedim artık ödeyecek durumum kalmadı benim işim gereği ehliyetimi almam lazim nasil alabilirim yardımcı olursanız sevinirim saygılar

    YanıtlaSil
  20. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. Merhaba benim bir sorum olcakti bundan abim yaklasik 6 sene once uyusturucu ve keyif madde kullanamak sucundan mahkemeye cikti denetimli serbestlik aldi denetimli serbestligine 1 yil gitti ve temizini verdi fakat ehliyetine el konulmadi 3 sene araç kullandi ve bu surec icerisinde hiz ve radardan ceza yedi hic bir zaman ehliyetine el konuldu diye bi ceza veya gbt sonucunda bildirim gelmdi ehliyetini kaybettigi zaman ehliyetine el konuldugu soylendi 2 yil beklemesi gerekktigi soylendi simdi ise 191/1 yasasindan dolayi alamadigi soylenyr temiz kaydını ve dilekçesinde ankara istatik adli sicile gonderdik ve hala ehliyetini alamiyor nereye basvursak yanlis yonlendiriliyoruz ne yapmaliyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehliyet alabildiniz mi..?..bende de durum aynı

      Sil
  23. Öncelikle merhaba ben uyuşturucu satmak suçundan hüküm giydim 5 sene kapalı cezaevinde yattım çıkalı 3 sene oldu motor kullanıyorum ve ehliyetim yok bi kaç gün evvelde ehliyetsiz lık ten ceza yedim kaç kere sürücü kurslarını aramıştım daha önceden ama size ehliyet veremiyoruz dediler trafikten ömür boyu men edilmişim böyle saçmalikmı olur nasıl olacak diye sordum yapabileceğimiz bişey yok dediler ama ben halen motor kullanıyorum ve bi daha ceza yemek istemiyorum bi tanıdığım bana kaybedilmiş haklarının geri talep edilmesi için dilekçe yazmanı söyledi ve cezaaldıgım mahkemeye yollamamı söyledi böyle bir şey varmı onu bilen arkadaşlar varsa beni bilgilendire bilirmi

    YanıtlaSil
  24. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  25. Merhaba ben ehliyetimi yeni kazandım ve 191/1 maddesinden benim 29.09.2015 tarih,inden itibaren ertelenen denetim serbestlik var ve bu denetim 29.09.2017 bitecek bu bittikten sonra ehliyetimi mi alabilirmiyim acaba ama sabıkada olacakmış sizden yardım istiyorum. Tşkürler

    YanıtlaSil
  26. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  27. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  28. Ben 188den hüküm gıydim ve 21ay ceza yattim adim ceza 4.2yil di cikali 1ay oldu ehliyet almak istiyorum yardimci olurmusunuz bana alabilyormuyum

    YanıtlaSil
  29. Arkadaşlar 188 3 den hüküm giydim ve cezamı bitirdim.kursa başvurdum sınavlara girdim ehliyet almaya hak kazandım dosyamı aldım emniyete gittim ve ehliyet alamayacağımı söylediler.kursa gittim paramı geri istedim senin dosyan bakanlıktan onaylı yasada bir açık olmasa onay verilmez dediler bakanlıktan ehliyet almaya uygundur yazısını verdiler ve emniyete tekrar gittim.bakanlığa yazı göndereceklerini söylediler.

    YanıtlaSil
  30. Iyi aksamlar ben malesef uyusturucu satmaktan 2013 mart ayinda cezaevine girdim 2015 temmuzda ciktim sabikamdan dolayi ehliyet alamiyorum cikali 2 yil oldu 1 yilda denetimli serbestlik gordum simdide calistigom yerde ehliyet istiyorlar napmam lazm ehliyet cezami nasil dusure bilirim cok zor durumdayim isten cikartilabilirim

    YanıtlaSil
  31. Iyi aksamlar ben malesef uyusturucu satmaktan 2013 mart ayinda cezaevine girdim 2015 temmuzda ciktim sabikamdan dolayi ehliyet alamiyorum cikali 2 yil oldu 1 yilda denetimli serbestlik gordum simdide calistigom yerde ehliyet istiyorlar napmam lazm ehliyet cezami nasil dusure bilirim cok zor durumdayim isten cikartilabilirim

    YanıtlaSil
  32. Aynı olay bende var lütfen cevap

    YanıtlaSil
  33. Merhaba ben 2013 yılında uyuşturucu ticareti yapam sucundan hüküm aldım. 09.04.2018 tarihinde denetime çıktım. Ehilyetimi kaybettiğimde dolayı yenisini çıkartmak istedim. Ama adli sicil kaydım olduğu için vermediler. Şimdi ne yapmam lazım. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun dostum bende aynı durumdayım o dosyadan beraat alcaksın sildirceksin silim kağıdıyla gidip alcaksın başka şekilde mümkün değil benim mahkeme 10 senedir devam ediyor beklemedeyim.

      Sil
    2. Kardeş benim dosyam 10 sene oldu tedaviyi bitirdim Ankaraya dilekçe gönderdim silinmedi adliyeye gidip o mahkemeden beraat kağıdımı Almam lazım

      Sil
    3. evet mahkeme gidip başvuru yapmanız gerekiyor.

      Sil
  34. Bende 2016 yılında satıcılıktan içeri girdim ve temmuz 2018 de denetime çıktım şu anda ehliyetimle alakalı bir sorunum yok fakat yarın Yeni ehliyete başvuru yaptığımız zaman sabıkalı olduğumuzdan dolayı vermeme gibi bir durum söz konusu olabilir mi bu konu da kesin bilgisi olan var mı acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehliyetin yanında mı ? Yanındaysa kaybetme geri alman uzun yıllar sürebilir.

      Sil
    2. Ehliyet yok kaybettim ama sistemde var gözüküyor

      Sil
    3. Trafik kontrolüne girdiğinde bulundurmamaktan para cezadi ve puan cezası yedinmi

      Sil
    4. Yenilemeye verdiğin an bidaha alamasın ehliyeti

      Sil
  35. Bende içicilikten 1 yıl denetimli serbestlik Aldım. 10 yıl geçti. Sabıkayı sildirdim fakat Arşiv kaydında gözüküyor Ehliyet Alıcam bunu sildirebilirmiyim. Yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
  36. Bende adam öldürme sucundan adli sicil kaydi var.
    Yargilanma 15 sene önce almaya da oldu.
    Ehliyet almami engellermi?

    YanıtlaSil
  37. Mrb ben 2014 sonunda uyusturucudan cezaevine girdim 10 sene ceza aldim ehliyetim vardi suan acikta yatiyorum ehliyet evde iptal edilmismidir nasil ogrenebilirim ne yapmam lazim

    YanıtlaSil
  38. S a ben ceza evine yasak eşya sokmaktan 2 yıl 6 ay ceza aldım 297/1 maddesini uyguladı bunun için ehliyet alabilir miyim

    YanıtlaSil
  39. Ehliyeti almak istiyorum 191/1 denetimli gördüm hic ihlalin olmadı ehliyet alabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. usta selamın aleykum naptın alabldnmı ehlıyetı

      Sil
  40. Yok kardeşim alamadım ehliyetimi sen aldın mı numaran varmı senin

    YanıtlaSil
  41. Ben 2013 yilinda yakalandim icicilikten amatemede gittim sonuclar temiz degil dendi bi mahkeme daha gordum 10 ay hapis verdi tabi bu sirada ehliyeti hak kazandim evraklari verdim emniyete 2 gun sonra gel ehliyeti al dendi gittigimde sana ehliyet veremeyiz dendi adli sicil kaydim var oldugu soylendi mahkemeye ciktigim adliyede kaleme gittim senin ehliyet almana engel degil dendi gerekceli karar verildi git bu evraklari ver ehliyetini alirsin dendi ama yine vermediler ehliyeti sonra bana hakimden ehliyetinin iadesine diye bi evrak getir al dendi uzerinden baya zaman gecti ne yapabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardes naptın ehliyet isini ayni seninki gibi bi durum var başımda

      Sil
  42. Ben Cezamı komple bitirdim şu anda o suçla alakalı hiçbir şeyim yok şimdi ehliyet başvurusuna gideceğim adli sicil kaydımı sildirdim eski dosyam olduğu için şu anda uyuşturucu ehliyet verilmiyor Peki Bununla ilgili bir tarih veya bir madde var mı adli sicil sildirip ehliyete başvurabiliyor muyuz

    YanıtlaSil
  43. E devlet le adliye sicili aynimi ehliyete yazildim e devletten tamiz cikiyor onceden denetim vardi ba oldu e devletten temiz cikioyr

    YanıtlaSil
  44. Saçma sapan bir yasa ehliyetle ne alakası var bu suçun araçla taşırken yakalansam tm devletin verdiği ehliyet i kötüye kullandım alsınlar tecavüze veriyorlar ama 7 8 dalda ehliyet olmadığı için yüksek maaşla işler var giremiyorum 9 yıl yattım zaten bedelini ödedim daha nedir bu 2 seneyi geçti çıkalı hala devlet bize bedel ödetiyor amaç ne hem yatır hem sonra geri kalan hayatınıda etki et amaç topluma kazandırmak miş insanları suça teşvik ediyorlar başka bir şey değil millet ekmek kazanma derdinde zorla git sat çal demek den başka bir manası yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ADAMSİN LAN KARDES AYNENDE OYLE MEHMET ERDOGAN EFENDİ 58 KİLOYLA YAKALANDİ 1 AY İCİNDE ADAMİ SİFİRA CİKARDİLAR İNSANLARİ TOPLUMA KAZANDİRİYOLARMİS Y....Mİ KAZANDİRİYOLAR ORGUTU BİTİRİYOLARMİS OLDU BOYLE YAPİLDİKCA BU İNSANLARDAN NE BEKLİYORSUNUZ OMUR BOYU CEKMEZLER BİRGUN BUBİNSANLAR AYAKLANİRLARSA KİMSE DURDURAMAZ FARKİNDQLARMİ BİLMİYORUM.. DEVLETSEN SAHİP CİK CEZAYİ YATİRİYORSAN SAHİP CİKMAZSİNİDA BİLECEKSİN

      Sil
  45. Bu arada arkadaşlar yolunu yordamını bulan varsa yazsın iletişime geçelim

    YanıtlaSil
  46. 8 sene önce esrar kullanmaktan yakalandım gecen güm gittim ehliyetimi yeniliycem sabika ciktı sana ehliyet yok dendi sicilini icin dilekce ver dendi dilekceyi verdim... sonuç bekliyorum benim durumumda olupta temiz alan varmı

    YanıtlaSil
  47. Ya bu devlet ne kadar zora sokuyo kendi minletini bu adam denetim almış 1 sene el koy denetim dosyasını kapatktan sonra ver ehliyetini geri veat brak alsın 10 milyar ehliyetsizlikten ceza veriyorsunuz adam ehliyet almak istiyor sorun çıkarıyorsunz bende dün aldım yeni icicilikten denetim o halde bende ehliyet alamam 5 sene dediler yazıklar olsun yaşanılcak gibi değil türkiye işsizlik çok yazıklar olsun bu insanları bu hale getirenler yazık

    YanıtlaSil
  48. sicilini sildirip ehliyetini alan var mı arkadaslar kimse de ben yaptım hallettim demiyor nufus müdürlügü sildir veririz diyor ama hiç inandırıcı gelmedi eger 7 8 sene olmuş daha yeni gönderdim eger sicilimi silerlerse vermezlerse mahkemeye baş vurcam bunca sene kullandık elimizle verdik ehliyetimizi bile bile lades olduk
    eger içinizde benim durumumda olan varsa sicilini sildirmeden başvurmasın boşuna zaman kaybı bi ehliyeti elinizden alıyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı durumdayım sizinle 05330577404

      Sil
    2. Kendi elimle yenilemeye gittim sabikan var dediler vermediler daha 9 ay var bitmesine sabikamin vermiyirlar

      Sil
    3. Aynen bende yükseltmek için gittim benim için ehliyete de el koydular nasıl bir mantık kendi elimizden teslim ettik

      Sil
  49. Tck 191 den sicil kaydı olan kişiler ya 80 yıl geçmesi gerek yada kişinin ölmesi ile kurtulabilir. Bu işden sicil alan kişi trafik ehliyet alamaz alan kişi içinde süresiz iptal olur ehliyeti olanlar sıkı sıkı saklasın yıpranma kaybolma durumlarında şube veya nufüs iptal eder güzel bir oyun yeni ehliyet degişim inde ne yapıcaz belli değil ehliyeti cebinde olanlar inşallah 2020 Aralık ayına kadar süre var uzatırlar rahatlarız

    YanıtlaSil
  50. Merhabalar Benim Ehliyetim eski tarihli2004 ben 2010 yılında bir uyuşturucu olayına katıldım 7 sene 1 ay ceza aldım maddeler 188 ayrıca 52/1 2 3 4 53/1 2 3 58/9 6 ehliyetimi yenilemeye gittiğimde yenilemediler ama ben bu ehliyeti kullanıyorum neden yenilemediler bilgisi olan varmı

    YanıtlaSil
  51. Ben icilik ve saticiliktan yargilandim fakat 116 gun yattim ve ciktim denetim vermediler ne oldu bilmiyorum ama sabika kaydı almaya gittiğimde sabikam cıktı bunu ehliyet alamadım ne yapmam gerekiyor ehliyet olmadan iş yapamıyorum yardımcı olursanız sevinirim adelet bakanlığına gitsem bir faydası olurmu

    YanıtlaSil
  52. Benim 188 3 den dosyam var ama istinafta daha onaylanmadi daha yargitay asamasi var ehliyet sinavina girdim kazandim ehliyetimi harc yatirsam alabilirmiyim

    YanıtlaSil
  53. 191/1 maddeden icicilikten dosyam var 2012 den bu yeni af bizlere vurmuyormu dostum bilgisi olan yardımcı olabilirmi birde ehliyet almaya engel olan net maddeyi bilen dostlar yazabilirmi saygılar

    YanıtlaSil
  54. 191.1 maddeden saypikam var ama temizim alma şansım yok mu direksiyon sınavım var benim bugün bu konuda bana yardim eder mısın adlı sicili sildirsek alır miyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim merhaba benimde aynı maddeden si ilim var denetimdeyim Su an sicil kaydı silinirmi yardımcı olurmusun

      Sil
    2. Cezan infaz olmadan silinmesi mümkün değil

      Sil
  55. Benim 191/1 den sicil kaydim var af dan dolayı çıktım ceza evinden Su an denetime basliyacam bu süre içerisinde sicil kaydim silinirmi yoksa denetim bitincemi sildirebilirim. Ve ilk kez ehliyet alcam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adli sicil kaydın temiz olmalı, temizlemeden alamazsın

      Sil
  56. Yani kısaca denetim başlıyacak 191/1 den dolayı ehliyet alamıyorum ne yapmam gerekiyor yardımcı olun lutfen

    YanıtlaSil
  57. Arkadaşlar benimde uyuşturucudan sabikam var. Sürücü kursuna yazıldım, sınav parasını yatırdım sürücü kursu aradı sınava almıyorlar seni kırmızı kalem yemişsin sabikan var dedi sınava sokmadilar. Arkadaşlar bu sıkıntıları nasıl aşcaz bilen varsa yardım ederse seviniriz. Ehliyet almamız gerekiyor bilen fikri olan arkadaş al-lah rızası için akıl versin. Ben tıkandım. Numaram 05356720992. Ben 10 bin lira vermeyede raziyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim adli sicil kaydı silinmeden alamıyormuşuz

      Sil
  58. Merhaba arkadaslar ne yazık ki zamanın da düşünmeden yaptıklarımızın cezalarını cekiyoruz. 2010 yılında içicilikten denetim aldım gitmedim 6000 TL para cezası aldım alkolden ehliyetimi kaptırdım 1 ay sonra 10 yıl sonra ehliyet cezamı ödeyip almaya karar verdim nufüs müdürlüğüne gittim yeni ehliyet cıkarmak için sicilim olduğunu onu sildirmem gerektiğini söylediler gittim adliye ye adli tatile girmişler napıcam bilmiyorum umarım herkes halledebilir bi sekilde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adliyede değil senin işin, adli sicil istatistik genel müdürlüğüne dilekçe yazacaksın silinmesi hususunda internette dilekçe örneği var al ordan yaz kendi adına, 10 gün içinde silinir, sonra ehliyet için başvurunu yap

      Sil
    2. Silmiyorlar..13sene geçti cezamı yattım dilekçe verdim yok

      Sil
  59. Arkadaşlar ehliyet almak için ya da yenilemek için adli sicil kaydınızın temiz olması gerekli.
    Sildirmek içinse cezalarınızın tamamiyle infaz edilmiş olması gerekli, infazdan sonra Adli sicil istatistik genel müdürlüğüne bir dilekçe ile posta yoluyla göndermelisiniz. 10 gün içinde silinir ve tüm başvurularınızı yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben adli sicil istatistik müdürlüğüne başvurdum adli sicil sildiler ehliyet için sınavları kazandım nüfus müdürlüğü gittim bendeki adli sicil temiz ama arşivde çıkıyor dediler verip vermemekte tereddüt ettiler genel müdürlüğü yazdılar ve al bekliyoruz

      Sil
    2. merhaba bi geri dönüş oldumu ehliyetimi geri alabildiniz mi

      Sil
  60. Merhaba ben Ahmet benim sabikan var 20sene geçti üzerinden beskere ehliyet sınav girdim kazanamadık beni aydinladin

    YanıtlaSil
  61. Slm ben 2005 yılında 188/3den ceza aldım ve cezamı biturdim .20 yıl geçti şimdi ehliyet alabilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adli sicil kaydını kontrol et ilgili madde yok ise alabilirsin.

      Sil
  62. Merebalar ben şuan hukumluyum iş geriyi ehliyete ihtiyacım var ama ehliyetim açık ceza infaz kurumunda nüfus müdürlüğünden yeni ehliyet çıkartabilir miyim acaba izinde olduğumuz için iş gereği ehliyete ihtiyacım var sizce bu sıkıntı cikarmi lütfen cevabınızı bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cezan infaz olmadan ve sicilinden silinmeden alamazsın!

      Sil
    2. İçicilik cezamı infaz ettim sabikamdan arşive geçmesi için dilekçe yazdm ankara istatislik kurumuna bu arşive kaydına alınıp ,sabıkamdan silinirse alabilirmiyim? işimden olacam artık ,ceza infaz edildikten sonra 5 yıl geçmesi gerekir diyenler var senin bilgin varsa bi aydınlat abi, işimden olmak üzereyim

      Sil
  63. Mrb arkadaşlar bende 02 26 sında 10 ertelemeli ceza aldım 5 ay sonra cezam bitecek bittikten sonra ehliytimi alabilirimyim lütfen bilen varsa beni bilgilendirsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sicilinde ilgili TCK maddelerinden herhangibiri yok ise başvuru yapabilirsin.

      Sil
  64. Uyuşturucu satmaktan hüküm yedim ehliyet alla bilirmiyi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cezan infaz olup sicil kaydından silinmeden alamazsın!

      Sil
  65. 2016 üstüm de bir esrar yakalandı iki saat sonra işlem yapıp bıraktılar iki sene önce de ehliyete yazıldım ve yazıldigim zaman bana sanılan varmi diye sordular bende ceza evine girmedigim için dedim sabikam yok orda evrak falan imzalatilar her neyse iki sınavı da geçtim nüfus müdürlüğüne gittim ehliyetimi almaya senin sabikan var dosyalarima el konuldu sabikani temizleyeceksin ondan sonra tekrar baş vuracaksın dediler ne yapmam gerek

    YanıtlaSil
  66. Kardesim bana ulassana nurdenfisanur@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba nasılsın iyisiniz inşallah hocam bana ulaş demişiniz

      Sil
    2. Ehliyetle ilgilo ayni sıkıntı bendede var fakat adli scilimde arsiv kaydında da denetimli serbestligim devam ediyor kullanmaktan senin cikiyormu e devletten arsiv kaydindan

      Sil
  67. Arkadaşlar merhaba benim 191/1 den sicil kaydım var şuanda da denetimdeyim ehliyet alabilir miyim veya iş g sınıfı ehliyeti bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi lütfen

    YanıtlaSil
  68. Arkadaşlar merhaba benim 191/1 den sicil kaydım var şuanda da denetimdeyim ehliyet alabilir miyim veya iş g sınıfı ehliyeti bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi lütfen

    YanıtlaSil
  69. Arkadaslar bilgisi an varmi

    YanıtlaSil
  70. Benin icicilikten dosyam vardi denetim verdi uymadim 10 ay hapis aldim ehliyete yazildim sikinti cikmadi egliyete girdim cezam onaylandi kazandim nufus mudurlugune gidiyom lamaddin dedi ehliueti napmam lazim yardimci olurmusunuz yanicak dosyam

    YanıtlaSil
  71. Saticiligindan sabıkalı olupda cezasını infaz edenler adli sicil kaydını sildirdikden sonra ehliyet alabilir mi tesekurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alabilirler diyorlar ama infazın bitmesi lazım bittikden sonra silinmesi müraacat et s,c,l müdürlğüne bne 4 yıldır infazın bitmsni bekledim 2 gün önce dilekçe yazdım bakalım

      Sil
    2. merhaba ehliyetinizi alabildiniz mi

      Sil
  72. Sen cezanin infazini bitirip adli sicilini sildirip tekrar basvuru yaptinmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sicil kaydım silindi ama hala tereddütler var kardeşim. sürücü kursları alırsın diyor kayıt yapmadım yapsan ne olacak kursdan ehliuey kazanıp sonrdan alamayan bir ton insan var amaçları para kazanmak .bu işe son noktayı koyan yer neresi ise oraya ulaşıp öğrenmek lazım sğrücü kursları hikaye

      Sil
    2. Hocam çözebildiniz mi sorunu gelişmeler nedir?

      Sil
  73. Merhaba iyi günler ben c sınıfı ehliyet almak istiyordum ama uyuşturucudan sabikam olduğundan dolayı ankara red etmiş peki ben hiç alamam mı ehliyet yoksa cezanın infazı bitince alabilme imkanım varmı

    YanıtlaSil
  74. Selam.ben 2009.2010 da para cezası ve basit yaralamadan hüküm giydim.ve a2 motor ehliyeti almak istiyorum 10.11 yıldır hiçbir suça karışmasın.ehliyet almama engel olurmu

    YanıtlaSil
  75. Meraba benim ehliyetimi nufus aldi adli sicil kaydin temiz olsun veririz dediler ben adliyeye gittim sicil kaydimi arsive aldirdim gitsem nufusa alirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni mi ehliyet aldın yoksa el mi koydular bunun için mi başvuru yaptın bu ehliyeti alıp alamayacağımıza dair son kararı nüfüs müdürlüğü mü be veriyor son nokta orası mı

      Sil
  76. Benim dosya var ama üzerime ifade yok alabilirmiyim denetim aldık onuda pis verdim alabilirmiyim ehliyetimi acaba yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyuşturucu kullanmakdan dosyan varsa ve sicilinde bu gözüküyorsa alamazsın. Uyuşturucu kullanma suçunun infaz silinme şartlarını araştır ancak adli sicil kaydından sildirirsen alabilirsin

      Sil
  77. Ben 2010 yilinda icicilikten ceza aldım 10 ay ve ehliyetin var şuan src almak istiyorum her hangi bir engel varmı acaba tesekuer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alamasın ehliyetini yenilemeye gittiğin an ehliyeti bidaha alamıyorsun

      Sil
  78. 2007 ve 2008’ten 191’nci maddeden iki kaydım var..aradan 13 geçti hala sicil de gözüküyor..ben nasıl ehliyet alabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankaraya dilekce yazdırcaksın istidalcıya git durumu anlat yardımcı olur

      Sil
  79. S.a benim adlı sicil kaydım temiz ama adlı arşivde 2015 teki içicilik yen dosyam bulunuyor bu ehliyet almama engel mi bbm durumda olupta ehliyet alan varmı allah razı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam çözebildiniz mi sorunu? Nedir durum?

      Sil
  80. 2020 tarihinde alkolden ehliyetimi aldilar 100 ceza puanimda doldu kesilen cezayi yatirdim borc yoktur yazisi aldm trafik subeye gittim 100 puan icin kursa gitmemi soylediler kursa gittim kurs ucreti yatirdim milli egitim onay vermedi uyusturucudan sabikam var diye suan denetim serbestlikteyim 191 maddeden e devlette ehliyetiminde bir kısıt bulunmamaktadir yaziyor .anlam veremedigim 191 madde den ehliyet vermiyorlarsa trafikçi neden beni kursa gonderiyor .şimdi denetimim bitmesine 1 yil daha var ben nasıl ehliyetimi alabilirim

    YanıtlaSil
  81. Merhaba, 2001 senesinde çalıştığım iş yerine giren hırsızla girdiğim arbede sonucu hırsız yaralandı ve kaldırıldığı hastanede öldü. Ben olaydan ceza aldım ve cezamı yattım 2006 senesinde tahliye oldum. 2001 yılında işlemiş olduğum kasten adam öldürmek suçundan adlı sicil kaydım var. Buna rağmen 2009 yılında ehliyet alabildim daha sonrasında ehliyetimi C sınıfına yükselttim şimdide C den E ye yükselterek yurt dışında tır şoförlüğü yapmak istiyorum geçmişte işlemiş olduğum suç buna engel olurmu?

    YanıtlaSil
  82. Arkadaşlar yasada bi cik büyuk bi uyuşmazlık var.. cezayı infaz edip adli sicil kaydından sildirsende adli sicil arşiv kaydından 5 sene sonra dilekce ile siliniyor..ehliyeti almak icin nifus mudurluğu adli sicil arşiv kaydınada bakıyor yani cezayı infaz etceksin adli sicil kaydından sildirceksin daha sonra 5 sene sonra adki arşiv kaydından sildirceksin anca bu sekil.. ve öyle bir saçmalık varki denetimli serbestlik dosyası bittikten sonra adli sicil arşiv kaydına alınıyor ve 80 yıl silinmiyor.. yasa bu şekilde yani denetimli serbestlik gören uyuşturucu hükümlüleri 80 yıl ehliyet alamıcak.. en buyuk sacmalıkta su tck 188(uyuşturucu ticareti) adli sicil arşiv kaydından kaydını 5 yılda sildirip ehliyet alabilcekken uyuşturucudan denetimli serbestlik alanlar bu kaydın 80 yıl adli sicil kaydında kalacagı için ehliyet alamıycak yada yenilemeye gittiğinde el konulacak... bu konu ancak adalet bakanlığına coklu dilekçe yazmayla cözülür cünkü cıkarttıkları yasanın neye mal olduğundan kendi haberleri yok.. hakimler savcılar birşey bilmiyor vatandaş zaten bilmiyor. Eğer bu konudan gerçekten müzdaripseniz adalet bakanlığına sıkılmadan dilekçe yazın ve en son şunu belirtin.. Denetimli serbestlik kurumunun amacı suclu bireyi topluma kazandırmakken bizim ömür boyu tasıt kullanma hakkımızı elimizden alıyor... uyuşturucu imal ve ticareti yapan infazdan sonra 5 yıl sonra arşiv kaydını sildirip ehliyet alırken denetimli serbestlik gören ömür boyu ehliyet alamıyor... NOT:bende 188 den hükümlüyüm yanlış anlasılmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ise bir çözüm bulmak lazım

      Sil
    2. Kamu davasının açılmasının 5 yıl ertelenmesine ve denetimli serbestlik alan ehliyet alıyor sanırım sıkıntı olmuyor arkadaşlar

      Sil
  83. TCK 188 den ceza aldım hak ederek tahliyele sonramı yoksa denetim bittikten 5 yıl sonramı arşiv kaydı silinir ehliyetim var kullanıyorum sistemde el konulmuş gözükmüyor

    YanıtlaSil
  84. Merhaba. Ehliyetim var. Src almak istiyorum 191 maddesi yüzünden src vermiyorlar, ekmek parası kazanmak için src gerekli. Bi yardım edin bu src yi nasıl alıcam. 5 ile 15 yıl arası siliniyormuş. Bir sürü insan var uyuşturucu sabıkalı src leri var nasıl aldılar anlamıyorum. Nasıl sildiricem ben bunu ya da nasıl src alicam çok saçma ya

    YanıtlaSil
  85. Merhaba ben sınavı kazandım daha sonra 191.1 maddesi sicil oluştu direkyon sınavında aldılar verirlermi

    YanıtlaSil